12 december, 2010

Onverwachtse resultaten

Eindelijk is het vakantie en ben ik uiteraard weer net over. Dit keer naar 5Havo. Maar het is eindelijk vakantie dus over school hoef ik even niet meer na te denken. Nee, nu kan er weer volop over het vissen nagedacht worden... 
Samen met Ramon hebben we besloten om 3 nachten te gaan op een aardig moeilijk water. Het bestand op dit water is niet echt groot en dat kan het soms aardig lastig maken. Maar het idee dat je kans kan maken op zo’n grote big deed ons goed. De vissen die hier rond zwemmen hebben een bepaalde trekroute. Om goed op deze trekroute te kunnen vissen leek het ons verstandig om de lijnen uit te varen. Dit zorgde er als snel voor dat onze montages zo’n 150 à 200 meter uit de kant werden gelegd. Het idee was om een opblaasbootje te kopen en hiermee onze lijnen uit te varen. Zo gezegd zo gedaan.
Om een uurtje of 9 s’avonds stond alles klaar en konden we beginnen aan het uitvaren van de lijnen. Dit ging aardig snel en om 10 uur lag alles er klaar voor. Het weer was s’nachts uitstekend en we besloten om de eerste nacht in de buiten lucht te gaan pitten. Zo zie je nog is wat! De vallende sterren vlogen om onze oren en de vleermuizen waren ook aardig actief. In de nacht kregen we 3 aanbeten maar door het gebrek aan ervaring om op zulke afstanden te vissen verspilde we ze. We besloten om bij de volgende aanbeet direct de boot in te gaan en naar de vis toe te gaan. In de ochtend was het dan eindelijk raak. Toen ik met de boot boven de vis kwam had de vis zich gelukkig niet vast gezwommen en begon het gevecht. Na een aantal minuten kon ik de vis scheppen en op de kant bleek het om een spiegel te gaan van 22,6pond.

 22,6 pond super spiegel

Overdag lieten de vissen niets van hun horen. Pas om een uurtje of 1 s’nachts kreeg ik een paar piepe. Ik besloot om er gewoon naar toe te gaan. Toen ik er naar toe vaarde voelde het goed aan. Maar toen ik er eindelijk was bleek hij ergens aan vast te zitten. Na een beetje druk te zetten kreeg ik een paar flinke rukken aan de top en bleek het dat de vis er nog aan zat. Tja en dan?! Ik besloot om maar flink wat druk te zetten in de hoop dat de vis los kwam. En gelukkig kwam de vis van het opstakel los. En toen kwam er opeens een bak van een vis boven. De vis was door het opstakel al aardig moe geworden en kon ik hem al vrij snel scheppen. Na een paar keer bijna omgeslagen te zijn met de boot krijg ik hem eindelijk de boot ik in. Snel vaarde ik terug naar de kant. Zal die de 30 halen? En ja hoor door ze dikke buik haalde die net 30 pond.

30,2 pond hang buik big

De rest van de nacht bleef het stil en s’ochtends moest ik de boot weer in om een vis te halen. Deze vis lieten me in de vroege ochtend eventjes alle hoeken van het water zien. Wat een gevecht. Het bleek hier om een spiegel van 25.6pond te gaan.

Beren sterke spiegel van 25,6 pond

De laatste nacht brak aan en het weer sloeg wat om. Het drukgebied veranderde van laag naar hoog. Vele visjes kwam aan de oppervlakte en we hoopte niet dat de karper dit ook ging doen. Maar ik kon de sessie toch nog afsluiten met een spiegel van 22pond.

22 ponds spiegel

Zulke resultaten had ik nooit verwacht. Ik ga zeker nog een paar nachies vrij houden voor dit water deze vakantie.

Vang ze!
Jordy

 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten