06 juni, 2013

De “brood” nodige overwinning - Bastiaan Cappendijk




Ik heb laatst een pracht stuk gelezen over twee vissers die ondanks hun mooie avonturen en succes, ook wel eens diep, dieper en diepst in de put zaten. Het gaat hier over Joachim en Chris van team Strategy (hier! kun je het verslag vinden). Zei beschreven de pech als “de gifbeker”. Logischerwijs moet deze “op” zijn voor het geluk weer voort kan stromen.

Na het lezen van dit artikel was het mij ineens hartstikke duidelijk. Timo en ik, wij moeten ook zo’n gifbeker leeg drinken. En wel tot de laatste druppel!

 Om dit alles een beetje te voorspoedige zijn we bereid te werken, en hard ook! Dagen lang van observeren, bekijken, spotten, voelen en voeren gaan vooraf aan slecht’s één avond sessie. De avond voor de echte D-day, dat kan niet missen zou je zeggen!


De laatste deciliters van de beker zijn bereikt als we bij het water aankomen:

Slok 1. Op de eerste stek blijken de vissen interesse te hebben in hele andere dingen als eten, K*t

Slok 2. Als er dan toch een aanbeet volgt wordt deze al na aanslaan gelost, G**ver

Slok 3. Andere vissers arriveren vlak naast ons en plempen de door ons beoogde stek vol met boilies, Danku!

Slok 4. Een tweetal stekken verder volgt er nog een aanbeet. Na dat de haak is gezet, gaat de vis er werkelijk als een dolle van door. Door dat er onderwater (middenop) een mysterieus voorwerp verscholen ligt, wordt ook deze aanbeet verspeeld, Diepe zucht.

Slok 5. Timo staat oog in oog met een prachtige vis als plots zijn lijn van de spoel begint te vallen en er zo onder terecht komt, 10 minuten later en de vis is weg, *burp. 

Maar wat was dat? Een boer? Het gif is op en de beker is leeg. Nu, gas met die zooi!

Geluksbeproeving 1. Een enorme vis schuift onder mijn voeten door, na mijn aas te laten zaken lijkt hij wel pertinent om te keren. *hap *slurp *slik, hangen!

Na een zeer logge dril en een pak van mijn hart ligt er een prachtige rijen karper in het net. Timo en ik zijn door het dollen heen en nemen samen nog een slok geluk, “heerlijk spul zeg!”




Deze overwinning was echt “brood” nodig.

Stay tuned,
Bastiaan Cappendijk

Geen opmerkingen :

Een reactie posten