12 oktober, 2013

Kort maar effectief nachtje

Een paar weken geleden was het goed klote weer. Een hoeveelheid regen dat normaal gesproken in een maand valt, valt nu in een week. En niet alleen regen, nee het was ook plotseling een stuk kouder. Veel mensen hoorde ik klagen over het weer, maar zelf vond ik het stiekem wel weer even lekker. En als een soort van reactie hierdoor vlogen er allemaal wilde vis plannen door mijn hoofd. Dit was een van die plannen die zich gunstig uitpakte...

"Maar wat was dat wilde vis plan van je wel dan niet?!" Nou dat zal ik jullie is even uitleggen. Het plan was om op een simpel stuk kanaal te gaan zitten. Wat is simpel zou je denken. In mijn ogen is dat een stuk kanaal zonder bruggen, woonboten of wat dan ook om tegen aan te liggen. Rechttoe rechtaan dus. Dit stuk kanaal uit te peilen en er een week lang flink voor te voeren. Het plan was dan om de eerste 4 dagen te voeren met een mix van gekookte maïs en hennep aangevuld door boilies. Om vervolgens de laatste 3 dagen alleen te voeren met tijgernoten en boilies. Het idee hierachter is om eerste brasem, karper en het hele andere zooitje op de stek te krijgen om er vervolgens door middel van alleen boilies te voeren de karper op de stek te houden.

bruine kikker
Na dit plannetje helemaal uitgevoerd te hebben kwam het aan tot vissen. Maandag overdag moesten er eerst bomen gesnoeid worden op stage, maar om een uurtje of 6 zat ik dan eindelijk op de nieuwe stek. Gesloopt van stage, maar energievol voor het vissen! Na een klein uurtje kreeg ik al enkele piepen en tikken op de top. Brasem? Nee, was het maar zo. Krabben op de stek!

Maar niet veel later werd een enkele piep een volle run. Dit keer geen krab, maar een dikke kanaal bak! Na een mooie dril lag die dan eindelijk op de mat. Een nieuwe stek en meteen een mooie vis. Ja, dat geeft je voldoening...

Dit keer geen krab, maar een dikke kanaal bak!

De stroming ging aan en toen de volgende ochtend de wekker om 7 weer ging bleek dat de hairs leeg gegeten waren. Krabben pfff, om gek van te worden. Snel maar alles op ruimen en snel de trein pakken naar school. En met deze bak in gedachte en een paar bakken koffie overleef ik de dag wel.

Vangze!
Jordy

Geen opmerkingen :

Een reactie posten