12 februari, 2014

Z.G.A.N: "Rots in de branding" - Bastiaan

Pakt hij het haakaas of niet?
08:00 uur. ZzzzzzZZzzz. Diep in mijn winterslaap waan ik mij stiekem al een beetje in de zomer. Na de Carp Zwolle beurs 2014 is er niets belangrijkers meer in mijn dromen dan vissen. “Ja, nee, ja nee, PAK DAT HAAKAAS!”. 

Zo ver weg in dromenland als ik was, geniet ik van een schouwspel. De 15 kilo grens overschrijdende vis dartelt in mijn dromen lekker wat rond op mijn stek, onze stek. Nu ongeveer een week zijn vismaat Stijn en ik begonnen op een nieuwe stek, althans, z.g.a.n. zoals op marktplaats zou staan (zo goed als nieuw).

In het najaarsoffensief van vorig jaar hebben we namelijk al enigszins kennis gemaakt met deze stek. De stek, die als een van de weinige gelegenheid biedt om ondanks sterke stroming toch door te vissen, ook wel “de rots in de branding”.
Op de rots is het krap vertoeven, maar vis vangen lijkt geen uitzondering. Zo was deze project spiegel één van de vandalen die lekker uit de stroming wat boilies dacht te gaan eten.



Nu, één winter verder, zijn we terug op de stek. Mede doordat het onkruid en het riet nog laag staat kunnen we ons eigen paradijs creëren, de rots. Aanstaande Zaterdag staat de allereerst sessie op “de rots” gepland.

Dus.. ik zou zeggen:
Stay tuned,
Bastiaan Cappendijk






Geen opmerkingen :

Een reactie posten