02 september, 2010

soms zit het mee en soms zit het tegen

Als ik vrijdag avond over het kanaal heen kijk zie ik in de verte een witte kajuit boot aan kommen varen. Het is Dustin en we gaan vanaf de boot wat boilies voor voeren. Altijd handig als je een boot hebt. We verdelen de stekken en besluiten om zondag nacht een nachie te gaan en als het goed loopt maandag nacht eraan vast te plakken...

Als ik zondag om een uur of 3 naar de stek loop heeft Dustin de tent al opgezet. Dat is mooi, hoef ik hem daar in ieder geval niet mee te helpen. Haha
Om een uurtje of 4 staat alles klaar voor de eerste kanaal big. Ik weet dat de vissen hier pas om een uurtje of 11 gaan azen dus dat wordt nog even wachten. Maar dit keer was het anders want om 6uur krijg ik op de hengel die schuin tegen een woonboot ligt een onwijs harde aanbeet. De hengel buigt al door tot in het handvat zonder hem nog in me handen te hebben.
De karper geeft zoveel kracht dat als ik de hengel oppak de karper al onder de woonboot zit.
Maar ik geef me niet zomaar gewonnen en ga met mijn alternatieve opblaasboot(zie foto) het water op om de karper te halen. Maar het is al te laat, want de karper heeft zich al kunnen ontdaan van de haak. Dats bale maar hij heeft in ieder geval geen compleet systeem meer aanzijn bek hangen. Ik ga naar huis om droge klere aan te doen en fiets meteen even langs de turk voor wat te eten. (Altijd handig als je zo dichtbij woont.) Als het 10uur is verwachten we toch wel weer een run. En jahoor Dustin is aan de buurt. Maar het zit nog niet mee. De haak schiet 2 meter voor de kant los. Toch niet helemaal goed gehaakt. Als de nacht valt is het dan eindelijk raak. Ik weet een kleine maar oersterke schub te vangen van een pondje of 16. Daarna weet ik er nog twee te verspillen en gelukkig nog een schub te vangen van ong. 18 pond. De volgende morgen blijven de aanbeten stil en besluiten we om maar een bakkie te gaan doen bij Hengelsport Osdorp. Jammer van de vele misser maar gelukkig toch nog twee vissen. Tja… soms zit het mee en soms zit het tegen.

Vangze!
Jordy 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten