13 maart, 2011

Voor minder doen we het niet

Een week lang schijnt de zon weer volop. ’s Nachts vriest het niet meer en de temperaturen stijgen flink. De eerste sessie moet dus maar weer eens gepland worden. In eerste instantie was ik van plan om in me eentje een nachtje te gaan op de Ringvaart. Maar gelukkig had Daniel ook wel zin om een nachtje te gaan vissen... 

Na het werk had ik snel de visspullen in mijn viskar gestopt en bereide mezelf daarna voor om het stuk naar het water te gaan lopen. Gelukkig had mijn vader even tijd om mij te brengen. Dit scheelt zeker zo’n 10minuten. Nu maar hopen dat alles voor het donker klaar staat.
Dit was niet helemaal gelukt na wat ongelukjes, zoals kijken of de piepers het onder water ook doen… niet dus. Gelukkig had ik er drie mee en om ongeveer een uurtje of 8 stond dan eindelijk alles op. Nu snel even een Turkse pizza halen en wat soep opwarmen en dan maar wachten. Dit duurde niet lang want om 10uur stond de top van de hengel al krom. Dit duurde echter niet lang, want na een korte dril schoot de haak uit de bek. Waarschijnlijk had de haak niet voldoende vlees kunnen 
pakken. Tja dat is balen zeker rond deze tijd van het jaar. De vis voelde echter niet groot aan maar toch had ik hem maar al te graag op de mat willen hebben. Snel een nieuw pva’tje maken en opnieuw ingooien maar. Hierna kwam Dustin nog even langs met een pizzaatje. Nadat ik net een Turkse op had was deze Italiaanse ook zeker niet verkeerd. Om een uurtje of half een 1  besloten we maar om de slaapzakken op te zoeken. En om ’s ochtends weer wakker te worden door je ontvanger is niet verkeerd. Een betere wekker kan je niet hebben. Snel de vis blokken en hopen dat die niet om de pijlers van de brug zwemt. Gelukkig zwom die snel van de obstakels weg en kon de langdurige dril beginnen. De vis bleef maar gaan. Maar gelukkig eindigde deze dril niet zoals de vorige en kon deze gewoon geschept worden. De eerste van het jaar is binnen, en wat voor een! Na het wegen bleek het om een schub te gaan van 27,5 pond. Het enigste min puntje van de vis was dat die bij zijn geboorte niet helemaal de goeie mond had gekregen. Na wat foto’s en wat filmen kon die weer terug het water in. Top zo’n eerste vis van het jaar. Om 12 uur besloten we alles weer in te gaan pakken en richting huis terug te gaan. Mijn sessie was top alleen jammer dat Daniel’s eerste karper van het jaar er nog niet uit mocht komen.

















                                        27,5pond, voor minder doen we het niet


















                      jammer van de misvormde bek


Vang ze!
Jordy


filmpje van het wegen van de vis

4 opmerkingen :

  1. Super zeg! Mooie start van het jaar zo'n eerste vis! Jammer voor je vismaat, maar volgende keer beter. Je vroeg op mijn blog hoe het bij ons is gegaan hè? Dat verklap ik nog even niet, anders is het verhaal wat ik erover ga plaatsen niet meer leuk om te lezen. Snap je?

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap het. Ik ben benieuwd naar je verhaal.

    Groete Amsterdam Carp Team

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb in het verleden ook 3 vissen met zo'n soort bek gevangen op de ringvaart Die waren wel iets kleiner. Mooie vangst!
    Groet, Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie vis hoor , de bek is vergroeid en niet misvormt door vissers btw .

    gr Frank

    BeantwoordenVerwijderen