29 juni, 2012

Kanaal sessie part 2.




We zijn één week verder. Na de goede vangst van vorige keer besluiten we weer op de zelfde stek te gaan zitten. Ik haal jordy al vroeg op zodat we wat meer tijd hebben met opbouwen.







Jordy kookt een heerlijk avondmaal en wanneer we willen opscheppen loopt de eerste hengel al af! ''Hangen'', en snel wordt de vis met de nodige kracht van de woonboten afgehouden. Een leuk schubje is het resultaat en wat een start!



Ik neem net de laatste hap van mijn eten en ''Pieeeeeeeeeeeeep'', wanneer mijn hengel er als een gek vandoor gaat. ''Dit voelt goed aan'', zeg ik tegen Jor. Het duurt even voor de vis voor het eerst iets van zich laat zien, maar dan zien we dat het om een mooie dikke schub gaat. Snel de GoPro Hero camera op de schepnet steel en scheppen maar! ''Yes!'', een mooie dikke lange schub ligt in mij net ''Top!''. We kunnen nog net met de laatste zonnestralen wat foto's maken.

'' Een prachtige kanaal schub ''

Midden in de nacht is het weer bingo. En binnen 2 uur weet Jordy twee schubs te landen. ''Het is nog beter dan vorige week'', zeg ik. Het totaal staat nu al op vier vissen en er zijn pas 6 uurtjes verstreken. Snel pakken we nog wat slaap maar wanneer de zon opkomt meld de volgende vis zich alweer. Het is wel duidelijk dat er een school met kleinere vis zwemt want het gemiddeld gewicht komt niet verder dan een pond of twaalf.

'' Pieeeeeep het gaat maar door ''


In de komende drie uur weet ik nog DRIE!! vissen te verspelen. Want wanneer er een loodclip in je net vast zit is er weinig kans meer om een vis te landen.. De schub schut een keer met zijn kop en '' Pats '', helaas.
'' Klok en klok gaaf, zou Piet Vogel zeggen ''

Gelukkig weet Jor de eerst volgende vis wel te landen en staat de teller in totaal op zes! Een uurtje later krijg ik nog een herkansing en weet ik nog een schubje te landen. Zo vangen we in een nachtje 7 vissen van de 11 runs, erg teleurstelend dat ik er drie en Jor één hebben verspeeld. Volgende keer dan maar iets beter ons best doen!

'' En als laatste meld zich een mooi stevig schubje ''


Vangse!

Daniël Stoop.

1 opmerking :

  1. mooie verhalen en filmpjes jongens!
    Mooi om te zien dat jullie gewoon kalm blijven.

    gr jord

    BeantwoordenVerwijderen