13 augustus, 2012

The berenkuil episode || - paragraaf 3, net voor vertrek


Een paar weken geleden beleefde Bastiaan, Stijn en ik het avontuur: ''het grote gedoe'' op de Berenkuil. Voor de een was er wel goed gevangen voor de ander niet. in ieder geval er werd gevangen en we hadden wel zin in meer. Over ongeveer ander halve week stond er een vriendenvakantie naar Portugal in de planning maar er was nog ruimte. Ruimte om nog een sessie te plannen en dat deden we dan ook…


Bastiaan had helaas geen tijd om mee te gaan dus gingen Stijn en ik alleen op pad. Twee dagen van te voren vaarden we nog even een keertje over de stekken heen om nog wat Cold Candy boilies en wat tijgernoten te voeren. Het vertrouwen lag weer hoog en twee dagen later vaarden we weer richting de stek. Dit keer gelukkig zonder regen maar met een warm zonnetje. Stukken relaxer kan ik je zeggen en even later zaten we lekker te zonnen langs de waterkant. We verwachte eigenlijk een beetje dat het op de ondiepe plaat met deze temperatuur wel zal gaan lopen, maar helaas. Naja werden we in ieder geval niet bruut gestoord tussen onze kookkunsten. Want oow oow oow wat hebben we weer heerlijk gekookt, al zeg ik het zelf.

Uiteindelijk meld de eerste karper zich. Het is op Stijn zijn ondiepe hengel en na enkele minuten licht er een mooi knolletje op de mat. We onthaken hem en hij mag weer zwemmen. Een uurtje later is het weer Stijn zijn buurt. Dit keer van de hengel die wat dieper lag. De karper is ook een stukje groter en na een paar minuten ligt er een mooi net aan 20 ponder in het netje. Een paar fotootjes en hij mag weer zwemmen.
De hele nacht houden de karpers zich rustig. De nacht ja want s’ ochtends mochten de piepers weer klinken. De eerste karper voor mij meld zich. En ook voor mij een klein knolletje. Onthaken en zwemmen maar weer!


Het is nog vroeg en we besluiten nog maar even onder de slaapzak te kruipen. Ik val al vrij snel weer in slaap. Maar niet voor lang. De ontvanger schreeuwt het weer uit en ik sprint de tent uit. de hengel staat al te stuiteren en ik zet snel druk. De vis voelt al direct goed aan en doe zo voorzichtig mogelijk. Na een tijdje krijg ik hem wat na de kant, maar dan voel ik hem ergens langs scheuren. Ik twijfel geen moment en stap de boot in. Aangekomen bij de vis schiet de lijn los. Nee niet de karper gelukkig. Nee die gaat er weer flink vandoor. En dat vanuit een bootje zorgt voor een hoop gekloot. Maar uiteindelijk weet ik hem te scheppen. En wat een bak ligt er in het netje. Aangekomen bij de kant til ik hem uit de boot en leg ik hem op de mat. Snel maak ik Stijn wakker en ook die schrikt er even van. Na wegen blijkt die net aan 14kg te zijn. Ja daar was ik wel even blij mee. Na wat fotootjes mag ook deze weer terug het water in.


Een half uurtje later weet ook Stijn er nog eentje te vangen. Na deze vangst zonnen we nog wat na en sluiten we de sessie af.

Onder tussen zijn we al weer terug gekeerd van de vriendenvakantie naar Portugal. En ook al konden we daar niet vissen, echt een top week hebben daar gehad. De details vertel ik maar niet allemaal maar dat spreekt wel voor zich.

Vangze!
Jordy






Geen opmerkingen :

Een reactie posten