13 november, 2012

Amsterdamse pikefighters - part 2 - effetjes snoeken

 Het is 11 uur als ik en Stijn overleggen. Om 12 uur zijn we vrij en er kan dus gevist worden. Niet te lang want Stijn heeft toetsweek en is dus druk aan het leren.

Voordat we ontmoeten zijn de stekken al gekozen. Als we aankomen op de stek beginnen we beide gretig te gooien. We willen vis. Ik zal er niet om heen draaien, we wilde het snel ook. Als deze stek niets oplevert. gaan we dan ook snel verder.

Op de volgende stek spotten we al snel een snoek die door het geluid van de brommer uit de kant weg schiet. Toch blijft hij niet veel verder stil liggen. ''effe proberen?'' Ik stap af en gooi mijn spinnerbait langs zijn kop. BAM! Hij maakt een slingerende beweging en hij slikt mijn kunstaas naar binnen. Helaas komt hij er net zo makkelijk weer vanaf.
Toch geven we niet op. We blijven in de buurt en houden onze ogen open. Plots schieten er een aantal voorns weg aan de oppervlakte, we weten genoeg. Ik gooi, inmiddels verwisseld naar een streamer, nogmaals richting de snoek. Het is vrijwil direct raak! Echt prachtige winter gekleurde snoek is het resultaat!




De buiten is binnen voor mij. Helaas voor Stijn is hij nog niet van de 0 af. Dit gaat snel gebeuren, ik weet het zeker.


Stay Tuned,
Bastiaan Cappendijk

Geen opmerkingen :

Een reactie posten