20 juli, 2013

De Boot Sessie - Dag 1 - Jordy Kuijper

Een groot Volkswagen busje komt de bocht omrijden met daar achter een trailer met een flinke boot erop. Een grote glimlach verschijnt erop mijn vaders gezicht en ook ik kan een grijns niet verbergen. Het grote avontuur gaat nu echt beginnen…


De mannen van karperbootverhuur stellen zich voor en geven wat uitleg over de boot. We hebben de 6 meter lange boot gekregen in plaats van de 5,30 meter boot. Dit vinden wij natuurlijk niet erg, des te meer ruimte we hebben! We nemen afscheid van de mannen en laden de boot vol met de vis spullen. Als we uiteindelijk op het water varen genieten we toch wel. Je kunt overal zitten waar je maar wil en je bent er zo. De aluminium boot weegt bijna niks en met 8 pk vaart die lekker door.

Voordat we naar de plek varen waar we de eerste nachten gaan vissen varen we eerst even langs een ander plekje. We zijn van plan om hier ook enkele nachten te gaan vissen en gaan dus eerst even kijken hoe het er is. Het ziet er prachtig uit en besluiten om alvast enkele plekken te voorzien van wat mais, tijgernoten en boilies.

De tijd gaat alweer veelte snel en het is alweer gouw laat. Snel starten we de motor en varen door naar de eerste plek. Het is een klein uurtje varen en komen rond half 4 aan. En ja, toen moest de boot vast gelegd worden met de steek stoken. En dit ging niet zo gemakkelijk als gedacht. Na flink lopen kloten lag die dan eindelijk zo goed als stabiel. Snel de hengels klaar maken en doen waar we voor kwamen. Vissen!



Na het uitvaren van de vier hengels was het nog een beetje pielen met hoe slap de lijnen moesten en wel of geen swingers. Maar op het moment dat ik dit schrijf ligt het gelukkig allemaal goed en krijgen we geen valse piepjes meer. Alleen kan ik helaas nog geen foto toevoegen van de eerste karper. Maar mijn vader is druk bezig met feederen dus de ene na de andere lap is al de boot ingekomen.
Bij dezen het eerste live verslag vanaf de karperboot. Ik hoop dat ik jullie morgen wat foto’s van karpers kan laten zien, deze keer alleen een foto van een mooi brasem:)

Vangze!
Jordy

1 opmerking :