21 juli, 2013

De Boot Sessie - Dag 2 - Jordy Kuijper

Eindelijk is de tempratuur wat gedaald! Pfff… het was vandaag flink zweten op de boot, en jammer genoeg niet van al het drillen. Nee, want de karpers vonden het vandaag denk ik ook iets te warm. We hebben geen een teken van ze mogen waarnemen. Maar gisternacht is wel het een en ander gebeurd…


Na dat ik gisteravond het eerste live verslag op de site had gezet bleef het nog een lange tijd rustig. Vaak krijgen we op dit water wel een aanbeet in de avond. Het vertrouwen begon een beetje weg te zakken. Toen ik mijn hengel, beaast met een boilie, binnen haalde kwamen we er achter wat een rol kon spelen in het niet doen vangen. De boilie was er af en de pop-up was aangevreten. Krabben!

Snel hield ik al de rigs, beaast met boilies, binnen en monteerde er een boilie op voorzien van een stukje krimpkous. Dat de krabben van de tijgernoten wel af konden blijven werd snel duidelijk. Een volle fluiter op mijn vaders hengel. Hangen en drillen. En ja daar waren we voor gekomen! Een torpedo kanaal schub was de klos. Ik zij al tegen mijn vader dat het nu wel is hard kon lopen. En ja hoor na een uurtje was het weer raak op de zelfde hengel. Dit maal een iets zwaarder schubje. Het was al rond een uurtje of 2 en we besloten maar eens de bedden op te gaan zoeken, hopend op een slapelozenacht. Maar helaas pas rond 7 uur werden we weer wakker. Een volle fluiter en weer op de zelfde hengel. Maar hoe vreemd het ook was, na het oppakken van de hengel was er geen karper meer te bekennen. Snel maar weer even alle hengels opnieuw uitvaren en nog even wat slaap pakken.


Overdag gebeurde er kort gezegd helemaal niks. En met 30 graden was dat misschien maar beter ook:) Nu de tempratuur eindelijk wat begint te dalen hopen we maar dat de karpers weer honger  krijgen. Morgen weten jullie meer.


Vangze!
Jordy 

1 opmerking :