19 juli, 2013

De Boot Sessie - De voorbereidingen - Jordy Kuijper

Elke jaar ga ik wel met mijn vader op een visvakantie. Meestal vingen we ons scheel op Het Plashuis, vorig jaar zelfs nog naar Frankrijk afgereisd. Dit jaar gaan we het geheel anders doen. Geen betaalwateren, nee we gaan ons geluk zoeken op het kanaal. En niet zomaar een weekje in een tent bivakkeren...


Toen ik een tijdje geleden een beetje op het internet zat te surfen kwam ik op een site die karper boten verhuurde. Terwijl ik door de site zat te kijken kwamen er allerlei ideeën naar boven. Hoe mooi zou het zijn als je vanuit zo'n boot kon vissen op het kanaal! Toen ik ook nog eens las dat het mogelijk is om de boot naar je toe te laten brengen, riep ik als snel me vader erbij en liet hem de site zien. En ook hij zag het wel zitten om in de vakantie een weekje vanaf deze boot te vissen. De plannen werden gemaakt en al snel volgde een belletje naar het bedrijf Karperbootverhuur.

Het plan was om eerst 2 nachtjes in de buurt te gaan vissen. De plek die we hadden uitgezocht is voor mij al bekend en deze zouden we een week lang voorzien van voer. Hier 2 nachtjes te hebben gevist varen we een door en gaan we verschillende, onbereikbare plekjes af om de rest van de week te vissen.

We hebben er al een week opzitten van tijgernoten en mais koken en voeren. Alle spullen staan klaar en de onderlijnen zijn geknoopt. Morgen wordt de boot gebracht en kunnen we eindelijk de kanaal karpers achterna! Ik ga proberen om van deze week sessie iedere dag een live verslag te plaatsen. Ik weet nog niet zeker of dit gaat lukken met het internet en stroom, maar daar komen jullie vanzelf wel achter.

Vangze!
Jordy

Geen opmerkingen :

Een reactie posten