07 juni, 2011

Brug hangers

Na de vorige sessie had ik toch weer eens zin om eens wat groter te vangen. Waarschijnlijk dan wel in mindere maten. Tijd om voor te voeren had ik niet dus koos ik voor een brug op de Ringvaart. Daar ligt naar mijn mening altijd wel een karper te wachten voor een lekkere boilie...



Het avondeten at ik gewoon thuis en om ongeveer half8 aangekomen op de stek waren de vaste snoekbaars visser er gelukkig nog niet. Snel de hengels in gooien dan maar. Een hengel had ik standaard tegen de houten pijlers van de brug. Bij de andere hengel , door een tip van Daniel, koos ik voor een iets ondieper gedeelte onder de treurwilg. Volgens Daniel zit de vis nu namelijk meer op de ondiepere gedeeltes.
Als boillie had ik de scopex van Martin SB. Meestal heb ik nooit zoveel vertrouwen in zoete boilies maar deze keer kon het even niet anders. En aangezien ik altijd wel vertrouwen heb in Martin SB moest het wel goed komen.
’s Avonds kwamen er nog wat vrienden langs en aten we nog een Turkse pizza op het bankje.
Daarna radio aan en een karper magazine lezen. Onder het lezen volgde al snel de eerste run. De karper ging er als en gek vandoor en was niet te houden. Letterlijk, want na enkele secondes viel de lijn slap. Onderlijn breuk als oorzaak. Hoogstwaarschijnlijk had de onderlijn een mossel weten te vinden. De run kwam van de stek onder de treurwilg. Zou Daniel dan gelijk hebben en zitten ze echt allemaal op het ondiepe? Korte daarna een aantal piepen op dezelfde hengel. Wat al te verwachten was leiden dit tot een brasem.
Daarna ben ik maar snel gaan slapen en hopend dat er nog een run zal komen. En ja hoor om 2uur was het weer raak. Nu op de brugpijler stek. Na de vis veel geblokt te moeten hebben lukte het me om het in het net te krijgen. Het bleek om een mooie schub van 14pond te gaan. Kort erna weer een run op de brug peiler stek. Alleen jammer genoeg verliep deze dril weer zoals de eerste. De karper was al flink op snelheid en was niet meer te stoppen. En toen kwam er waarschijnlijk weer een mossel in het spel en was het einde dril. Dit moest niet nog eens gebeuren en knoopte snel een voorslag aan de hoofdlijn. Dit moest wel het wat gaan helpen. En dit hielp ook want ’s ochtends weer een run op de brugpijler stek. Na een moeizame dril lag er een mooie schub van 18pond op de mat. Hierna verliep het vrij snel. Na een half uur lag er weer een karper op de mat. Dit keer een mooie spiegel van de treurwilg stek. Ja daar ben ik wel blij mee dat er wat spiegels worden uitgezet. Want na al die schubs is een spiegel wel welkom ook al is die niet zo groot. Ik stuur de foto van de spiegel ook altijd op naar Peter Heeremans. Deze man gaat over de spiegel uitzettingen van Haarlem. Altijd leuk om te weten wanneer die is uitgezet, waar en hoe zwaar die toen was.
juweeltje


18pond kanaal torpedo 











Een uur hierna volgde er een zelfde formaat schub van de brugpijler stek. Maar hier bleef het niet bij want om half 10 kwam er weer een run van de brugpijler stek. Met een flinke dril als gevolg. Na een aantal minuten hem eindelijk op de mat gekregen te hebben liep de treurwilg hengel af. Toen ik de hengel aansloeg gaf de karper zoveel kracht dat het zeer veel moeite koste om weg te houden van de obstakels. Een aantal momenten scheelde het ook zeer weinig dat de karper of de gehele brug was onderdoor gezwommen of dat die een paar keer om de palen was gezwommen. Maar toch was het me gelukt om het in het net te krijgen. Tja en dan heb je twee wel redelijke vissen op je mat liggen. Ik besloot om ze maar even te zakken en Daniel op te bellen voor wat foto’s te komen maken. Die kwam al vrij snel en had zelfs zijn filmcamera mee genomen.
De zoete scopex boillies waren toch zo slecht nog niet.
16.2 pond

15.4pond

Het resultaat van veel vis
Hierna was het feest toch echt voorbije en ging ik om 11uur inpakken. Er stonden namelijk nog 2nachten in de planning met Daniel. Dit keer op een wat moeilijker water met minder karper maar wel een stuk groter. Daar ,als het goed is, meer over.
       

Vangze!
Jordy





2 opmerkingen :

  1. Hoi Jordy,
    Mooie vissen! Ga binnenkort ook weer op de ringvaart beginnen, alleen een ander deel dan jullie. Dicht tegen de pijlers en dukdalven aanvissen als je slaapt is niet aan te raden. Je weet de reden en noemt het zelf al: de vis is al op snelheid. Beter als je wakker bent, anders ergens anders je rig neerleggen.
    Je bent lekker bezig, ga zo door!

    gr. Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eej Boudewijn,
    Bedankt voor je reactie.
    En ja ik weet dat het niet slim is om snachts tegen obstakels aan te vissen. Maar moet wel zeggen dat ik er wel zoveel mogelijk voor doe om lijnbreuk te voorkomen. Snachts stukkie meer van het obstakel afliggen, hengels zowat in de tent:P en uiteraad veilige systemen gebruiken voor als het toch fout gaat.

    Groeten Jordy

    BeantwoordenVerwijderen