06 juni, 2011

Klein maar fijn

Voor mij is de vakantie aangebroken en kan er eindelijk is serieus gevist worden.
Meteen verloopt de eerste sessies in een misser en wordt er helaas niks gevangen. Toch raar aangezien er normaal gesproken op deze stek wel een karper uitkomt. Misschien volgende keer maar een makkelijker water uitzoeken...


Veel van mijn vrienden moeten gewoon nog naar school en hebben nog geen vakantie. Toen het hemelvaart was waren hun dan eindelijk een dag vrij en wouden uiteraard die dag gaan invullen met vissen. Veel vangen was deze keer de bedoeling. En hierdoor besloten we op een klein stadsvijvertje te gaan bij ons in de buurt. Wat hier zwemt is niet groot maar wel veel. En dat moesten we deze keer even hebben. Voor het optimale resultaat voerde we een dag van te voren ongeveer een kilo duivenvoer en pellets op de stekken.
S’ middags aangekomen hadden we eerst het tenten kamp opgezet en daarna de hengels gedaan. Mijn stekken lagen wat dichter bij aan de linker kant, Stijn lag met zijn stekken tegen het riet en Bastiaan lag met zijn stekken tegen de houten schoeing.
Als je goed kijkt zie je een rood lampje  staan 
Wat wel een handige manier was van Bastiaan om ’s nachts zijn stekken te herkennen was dat die twee paaltjes de grond in had gestopt boven zijn stek en daar kleine lampjes aan had gedaan. Zo kon die ’s nacht makkelijk zijn stekken terug vinden. Want om ’s nachts langs een lange houten schoeing je stek precies terug vinden is soms erg lastig.



Dat deze sessie een sessie werd zo als die hoort te zijn was na zeven uur al duidelijk. Stijn had er namelijk al twee en ik een. 



Als avond eten gingen we uitgebreid barbecueën met een weggooi barbecue. Daarna dronken we ondertussen het drillen nog gezellig een biertje. Ja want het aantal karpers stond al op ongeveer 4 voor mij en 6 voor Stijn. 





Dat Bastiaan niet veel ving begon je toch wel een beetje te merken. Als je vroeg of die het erg vond was het antwoord uiteraard nee. Maar om ervoor te zorgen dat iedereen even blij bleef besloten Stijn en ik om een paar runs van ons weg te geven aan deze jongen. Achter af bleek dit helemaal niet nodig te zijn en had die gewoon wat meer geduld nodig. Want na 12uur begon het toch op zijn eigen stekken te lopen. Dit betekende ook dat er die nacht weinig geslapen werd en er ongeveer de hele nacht doorgevangen werd.





multitasking 
’S Ochtends werd er als ochtend eten nog een overgebleven pak braadworst warm gemaakt en kwamen we tot conclusie dat het af en toe toch wel leuk is om klein maar wel veel karper te vangen. Het eind aantal gevangen karpers was 11 voor Stijn, 6 voor Bastiaan en ook 6 voor mij. Top sessie dus!

Vang ze!
Jordy        

1 opmerking :

  1. Haha, multitasking zegt ie!

    Heb je een dealtje met stijn gesloten ofzo? van die 11 vissen?

    volgens mij had stijn er 9
    jij 8
    en ik 7

    Het eind resultaat is wederom fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen