29 juni, 2011

Een kort nachtje

Al een paar weken had ik bijna niet meer gevist door veel te veel werken.
Dus voor maandag met Jordy afgesproken om te gaan vissen. Op mijn werk stond ik stand-by dus de mogelijkheid was er dat ik nog gebeld zou worden om in te moeten vallen.


En ja hoor! Om 6 uur werd ik gebeld of ik toch kon komen. Kutsooi!@ dus toen wist ik al dat ik in het donker naar de waterkant zou moeten. Na mijn werk pakte ik snel mijn spullen en gaf me pa mij een slinger met de auto.

Pas om 1 uur had ik mijn hengels uitliggen en kon ik eindelijk even rustig zitten. En meteen kreeg ik al een aanbeet! Die hengel lag net een halve minuut en zonder te hebben gevoerd?! Maar dit keer was het een brasem, maar ik wist wel dat ik dus op een goede plek mijn onderlijn had liggen.

 Jordy zat er al een tijdje maar had helaas nog niks gevangen. Om half 3 gingen we de tent in maar slapen kon ik niet. De een na de andere scooter reed achter ons langs of het was wel weer een zwaar beladen vrachtwagen. Gelukkig werd ik om half 4 opgeschrikt door een keiharde fluiter! Dat was mijn hengel onder de kant die ik op een ondiepe plaat had uitgelopen! Met slappe lijnen zijn de runs altijd vreselijk hard.  Snel pakte ik de hengel op en zette meteen volle druk om te voorkomen dat de vis door de palen van de brug zou zwemmen.

Na een leuke dril konden we de vis scheppen en ik zag meteen dat die de twintig pond wel zou kunnen halen. En na wegen bleek de vis ook 21,4 pond! Topper. Na de vis terug te hebben gezet kreeg ik meteen weer een aanbeet op mijn andere hengel die  onder de brug lag nu moest ik meteen volle druk geven om hem van de palen weg te krijgen. De vis zwom naar het midden en.. slappe lijn. Mijn lijn was gebroken maar hoe?? Achteraf gezien had ik een kleine beschadiging op mijn lijn,dat had ik een beetje getest en dat leek mij sterk genoeg.. dus niet… en helaas want de vis voelde goed aan. Gelukkig had ik wel de veilige led-clip van Piet Vogel zodat de vis enkel met de onderlijn blijft zitten. Om 5 uur ging ik al naar huis omdat ik die avond weer moest werken. Zo kon ik toch nog wat uurtjes slapen. Jordy ving in de ochtend toen ik weg was ook nog een schub rond de 10 pond en hij verspeelde er ook nog een.
Al met al ving ik in 4 uur vissen dus een mooie vis! Kan niet beter.

Daniel Stoop.




Geen opmerkingen :

Een reactie posten