10 oktober, 2011

Nachtje op de blue lagoon Deel 2





Na de geloste vis weet ik me toch te vermannen en knoop een nieuw systeem aan.
Gelukkig vis ik met een feilloos visveilig systeem! De onderlijn lost hij na verloop van tijd ook wel.
Ik vaar naar de plek des onheil en zie enkele bellen plakkaten. Besluit om er net iets naast mijn rigje te laten zaken en voor de zekerheid bespray ik het voer dat ik erbij gooi ook met aminol spray.
terug op de kant praten we nog wat en we zien inmiddels een enorme trein voorbijkomen. Van jordy hebben we al meerdere verhalen gehoord, dat de betreffende schenker trein, geluk brengt!
Nou tot nu toe dan nog mooi niet schreeuw ik naar stijn.

We duiken de tent weer in en kletsen over een goede afloop.
Helaas, we worden uit ons zelf wakker en we praten wat na over de nacht.
we weten dat dit water vooral snacht’s goed loopt, enkele ochtend runs zijn niet uitgezonderd maar toch is het vertrouwen flink geslonken. Onterecht blijkt, stijn ze hengel vertrekt met een drietal piepen. Hij vist direct tegen de obstakels dus zijn slip staat pot dicht. Hij pakt de hengel op en doet direct wat deze stek van hem vraagt, al het vertouwen in zijn hengel naar boven halen.
De hengel buigt door als een hoepel en de man die het gereedschap bediend knikt naar me, het gaat om een flinke, pik! Zo blij als een kind zijn we. Dit keer peddel ik de boot vast zo dat we meteen weg kunnen en stijn kan springen. Echter is dit niet meer nodig, ook deze vis heeft zich kunnen ontdoen van onze lijn. Echter blijkt dit keer dat stijn onschuldig is aan deze geloste vis! Het materiaal van stijn heeft het begeven. De korda clip die hij vist als een freedom systeem is gebroken! Nu is deze sessie helemaal een nachtmerrie geworden voor ons.
Als de hoop al gevaren is besluiten we dat stijn zijn lijntje dit keer beter kan uitvaren met de voerboot. Dit voorkomt dan de verstoring van de stek is de achterliggende gedachten.
De boot word weer op de kant getrokken en we duiken nog even onder de wol, (fleece deken in mijn geval) om onze zonde te overdenken. Dit duurt niet lang want door een indicatie van geritsel aan de tent, horen we dat stijn ze vader is gearriveerd. Hij heeft een heerlijk ontbijtje meegnomen! (bedankt nog daar voor theo!, het was heerlijk.)


Een stevige maaltijd, als ik halverwege mijn stokbrood ben krijg ik een paar harde dreunen op de top gevolgd door een terug zakker. Zou het dan toch? Ik leg mijn boordje voorzichtig in stijn ze handen en ik draai de lijn strak. Hengel top trekt krom en veert weer teug? Losser? Brasem?
Ik twijfel geen moment en draai de hengel als een kanon binnen gevolgd door nog een tochtje met de baitboot. Stijn ze vader ziet een mooie kuil op de dieptemeter en ik beslis om hem daar maar te droppen. Snel peuzel ik mijn heerlijke stokkie gezond op en wuiven we zijn ze vader uit! Half smikkelend half knoeiend met de koffie broodjes die stijn ze vader had meegebracht zijn we even afgeleid van de nare nacht.

Gelukkig word er voor nog meer afleiding gezorgd als ik weer een lekker lopende run krijg op mijn rechter hengel. Hangen en gaan! dit keer bied hij mij behoorlijk wat weerstand vanaf het begin.
Als ik zo’n tien tot twintig meter van de totale 100 meter heb binnen gehaald heeft stijn de boot klaar gemaakt voor actie. We jumpen aan boord en we begeven ons naar het midden van het water.
Prachtig dat drillen vanuit de boot. De diepte, het heldere water en de kracht van de vis. Ze spelen alle een rol in de geweldige dril die ik mag hebben. Het gaat om een mooie spiegel roept stijn me toe! De vis probeert met zijn laatste beetje accu om richting de steigers te duiken.
Een welbekende plek om gemakkelijk de haak te lossen kennelijk!
Echter zijn we dit maal goed voorbereid en schreeuw ik stijn letterlijk toe hoe of waar we moeten varen.  Af een toe een beetje boos omdat ik het echt niet kan verdragen om ook deze vis te verspelen. Gelukkig heeft stijn hier begrip voor en hij voert zijn plicht vlekkeloos uit! Dit allemaal gevolgd door geweldig schep werk. Nadat we beide ons vreugde dansje hebben gedaan varen we terug. Nadat we door exact alle lijnen te zijn heen gevaren, komen we dan toch bij de kant!

Om wat voor een vis het gaat kun je lezen in deel 3 van dit verhaal!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten