17 januari, 2012

La Familia



Meestal als je een fanatieke hobby hebt heeft het altijd wel zo zijn redenen. Vaak door vrienden of zit het gewoon in je familie. In mijn geval is het zowel door vrienden als familie. Mijn eigen vader en twee ooms hebben namelijk dezelfde hobby als ik: vissen. Je raadt dus wel waar het meestal over gaat bij verjaardagen. Maarja na al die theorie besproken te hebben moet het eigenlijk ook is in praktijk gebracht worden… 


Het idee was om met z'n vieren een dagje te gaan snoeken. Eerst wilden we voor de kerst een dagje plannen, maar na eindelijk een dag gepland te hebben moest ik toch afzeggen. Hierdoor moesten we even wachten en werd het pas 8 januari dat we eindelijk met zijn vieren konden gaan snoeken.
Iedereen kende wel een paar snoek watertjes en het plan was om deze aftelopen tot de tijd op is. We verzamelden bij ons huis en begonnen op het achter liggende kanaal. Mijn vader, ik en ome Ewoud liepen het kanaal af met het meegenomen assortiment aan blinkers en kunstaas. Mijn andere oom, Jan, liep het kanaal af met een dobber met daaronder een doodvisje.
Na 3 kwartier hadden we nog steeds geen stootje gehad. Toch raar als een aantal weken geleden me vader een snoek van 94cm eruit haalde. Het kan dus wel! 
het kan dus wel!
Een half uurtje later vinden we het wel mooi geweest en gaan we naar huis voor een bak koffie en een broodje. We besluiten om de auto te pakken en richting Geuzenveld te rijden. 
We komen bij een sloot aan wat bij mij vooral bekend staat om de karper maar volgens mijn ooms moet het ook wel lukken om een snoek eruit te halen. Gelukkig zijn de plompen afgestorven en is het goed te doen met de spinner. Na de sloot helemaal afgelopen te hebben, zo’n kleine kilometer, heb ik het eigenlijk samen met mijn vader wel een beetje gezien. We lopen rustig terug, gooien nog een paar keer in en komen langs ome Ewoud. Die heeft het ook wel een beetje gezien hierzo en we lopen langzaam naar de auto. Ome Jan heeft er nog wel moed in maar tevergeefs. 
We stappen de auto in en rijden naar het volgende water. We komen bij een vierkant vormig water aan. Ome Ewoud verteld dat die hier een keer zat te pennen en nadat die eindelijk een voorntje had werd die gestolen door een aardige snoek. Naja kijken of die er nu wel uit te halen valt. We lopen ieder een eigen kant op en beginnen met gooien. Na nog geen 5 minuten zie ik mijn vader plots met een kromme hengel staan. Snel haal ik binnen en ren ik zijn kant op. Wat een geluk heeft die vader van me ook! Uiteraard mag ik hem weer het water uit halen en natuurlijk onthaken. Alleen op de foto, dat mag ik dan weer niet van hem. We meten en komen op 87cm uit, maar wat mij eigenlijk meer op valt is de aardige pens die hij heeft. Mooi hoor! 



We lopen allemaal weer naar een plekje toe en doen weer een poging. Als ik zie dat mijn vader zijn plek verlaat ga ik het toch is daar proberen. Als er een zit zullen er toch wel meerdere zitten? Ik gooi zo ver mogelijk in en als het kunstaas net voor de kant is schiet er een snoek achter aan. Helaas… de lijn is te kort en de snoek grijpt mis. Balend lopen we naar de auto’s toe om wat erwten soep op te warmen, wat met de kou aardig goed smaken kan.
Ik en mijn vader moeten helaas alweer richting huis gaan. Mijn ooms doen nog een poging maar helaas. De dag zit er op, misschien iets te weinig gevangen maar verder zeker geslaagd.

Op dit moment zijn de temperaturen aardig gedaald.  Steeds meer zie ik wintergasten zoals aalscholvers en nijlganzen overvliegen. Een teken dat de winter nu echt begonnen is. Het vissen zal hierdoor ook een stuk minder worden wat weer gelijk staat met een stuk minder vis verslagen op de site. Maar aangezien ik, Bastiaan en Daniel dit jaar redacteur zijn geworden van www.carpcity.nl zullen wij niet lang gaan wachten. Nog bedankt hiervoor Mourad!

Vangze!
Jordy


1 opmerking :

  1. Goed bezig Jordy.

    Ik vind het leuk om te zien hoe jullie je ook verdiepen in andere takken van sport met deze koude periode.

    BeantwoordenVerwijderen