22 maart, 2012

Dream on – Bastiaan Cappendijk


Het is half 6 ‘s ochtends , ik sta met m’n hengel en een zak brood verstopt tussen het riet. De eerste felle zonnestralen branden in mijn nek. Eindelijk zijn de plompenvelden hersteld van een barre winter. Als ik ze aan het observeren ben zie ik een kolk. Na nog een keer beter gekeken te hebben blijkt het een dikke spiegel.

Ik twijfel geen moment en deponeer mijn korst op de lelie boven hem. Zachtjes trek ik hem voor z’n bek het water in. Ik bedenk me dat ik mijn lijn en hengeltop het beste kan camoufleren door ze op de lelie te leggen. De karper (die mijn korst inmiddels heeft gezien) is vastbesloten deze soldaat te maken. Het is een lange winter geweest en waarschijnlijk is dit zijn eerst kans op een makkelijke maaltijd.
Even word ik afgeleid door Stijn die een schub schijnt te hebben gelost. Hij komt mijn kant op lopen. Als ik naar de korst zoek zie ik plots een straktrekkende lijn. Hange! Roep ik naar Stijn.

Langzaam maar zeker komt er een enorme schim op gang. ‘’Dit is hem Stijnieboy’’ roep ik naar Stijn. Vanaf nu gaat alles heel snel. De dril duurt lang maar niet te lang, alles verloopt goed. Het blijkt om een hele dikke leder te gaan. Geen minuut later is alles in gereedheid om de vis te wegen. ‘’Het moet wel, het zal toch wel?’’ vraag ik Stijn. Stijn begint te vis te tillen.
Nou pik, ik heb goed nieuws! Hij is ……                      tuuuuuuuut,tuuuuuuuut,tuuuuuuuut
Fuck, m’n wekker! Het was slechts een droom! Een heerlijke, bedriegende droom!
Verdorie, ik kan niet meer wachten!

Voorlopig hebben Stijn en Jordy al meerdere karpers op de kant, en ik blijf eenzaam achter…  Mijn tijd komt nog wel.

Stay Tuned,
Bastiaan Cappendijk

2 opmerkingen :

  1. Godver Bastiaan! Nu wil ik wel weten wat die leder woog! :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen probleem rolf, gun me nog een maandje en ik zet er kiekje bij :)

    BeantwoordenVerwijderen